Rijk aan ervaring: hoofdredacteur De Gelderlander/De Persdienst; EU-correspondent Brussel; parlementair journalist Den Haag; chef Economie

  1. “Vertel het mij en ik zal het vergeten, laat het mij zien en ik zal het mij herinneren, betrek mij erin en ik zal het begrijpen.”
    Chinees gezegde

    What is your story?

    Storytelling - Communitybuilding - Contentstrategie

    Wat onderscheidt jouw product of jouw dienst? Kwaliteit, service en klantervaring  zijn uiteraard belangrijk. Maar wil je mensen voor een langere tijd aan je binden, dan is het essentieel betrokkenheid en vertrouwen te creëren.

     

    Maar hoe doe je dat? Niet met een eenmalige folder of een kostbare reclamecampagne van een paar weken. Als bedrijf of organisatie is het essentieel doorlopend een verhaal te vertellen.  Maar dan wel een verhaal met de goede inhoud en de juiste toon. Geen saaie, technische verhandelingen over kwaliteitsbewakingssystemen, beveiligingscertificaten en standaardprotocollen. Niets is dodelijker voor een goed verhaal dan een gortdroge opsomming van feiten, doorspekt met jargon.

     

    Een organisatie die de buitenwereld iets wil vertellen, heeft  aansprekende  verhalen nodig.  Authentieke verhalen, die boeien en inspireren. Eigen verhalen die het publiek zowel in het hoofd, als in het hart weten te raken. De waarde van die verhalen kan zelfs groter zijn dan de waarde van het eigenlijke product.  

     

    Goed beschouwd heeft elk bedrijf en elke instelling eigen, authentieke verhalen in huis. Die hoeven heus niet per se gericht te zijn op een schoon milieu, wereldvrede of armoedebestrijding. Elke organisatie heeft een product, doelstelling of opdracht waarmee ze zich onderscheidt, waar ze trots op is en die relevant is voor anderen. De verhalen die daaruit voortvloeien, worden lang niet altijd verteld. Ze zitten verstopt in de organisatie, weggedrukt door het dagelijks werk, verscholen onder het stof van de routine. Verborgen schatten.

     

    Ik kan helpen ze te delven.

     

    Niet alleen door de juiste verhalen te benoemen, maar ook door ervoor te zorgen dat inhoud en vorm bij elkaar passen.

     

    Of het om de website gaat, social media, blogposts, nieuwsbrieven of (digitale) magazines: ik ontwikkel een samenhangende contentstrategie voor de diverse mediakanalen én zorg voor de uitvoering. Het resultaat is een reeks concrete uitgaven, waar jouw organisatie met recht trots op kan zijn.  

     

    Geïnteresseerd? Klik hier om verder te praten.