Rijk aan ervaring: hoofdredacteur De Gelderlander/De Persdienst; EU-correspondent Brussel; parlementair journalist Den Haag; chef Economie

  1. “Ik lees nooit de boodschap van de directeur in de jaarrapporten. Ik kijk alleen maar naar zijn foto. Als hij te veel glimlacht, is de firma in grote problemen.”
    Michael C Thomsett
    • *

      Sherry Sjors wordt communityregisseur

      Persvoorlichters en journalisten gaan steeds meer op elkaar lijken. Beiden doen aan storytelling, beiden maken ze gebruik van dezelfde journalistieke instrumenten en technieken.
      21 april 2016
    • *

      Het zuur en zoet van Blokker

      Sommige bedrijven leren het ook nooit. Neem Blokker, nu V&D van het toneel verdwenen is, ons volgende nationale zorgkind. Het familiebedrijf, van oudsher tamelijk gesloten richting buitenwereld, kwam vrijdag al vroeg naar buiten met een persberic...
      15 april 2016
    • *

      Hoog tijd voor een goed Europees verhaal

      Het echte probleem van de EU schuilt natuurlijk in het beroerde imago van de club. De Europese Unie is al jaren synoniem aan crisis. Of het nou om grote kwesties gaat als de euro, de vluchtelingen en Griekenland of om kleinere, zoals overmatig declarerende politici en kromme bananenrichtlijnen. Niet vreemd dat Europa er in het referendum van langs kreeg.
      8 april 2016
    • *

      Over storytelling, bankiers en het geschonden vertrouwen

      Het vertrouwen in de financiƫle sector heeft met de Panama Papers een nieuwe knauw gekregen. Niet dat het veel uitmaakt, want het imago van de bedrijfstak was toch al armzalig. Storytelling kan uitkomst bieden.
      4 april 2016
    • *

      Hoe de OndernemersPartij zichzelf in drie zinnen de das omdoet

      Bij het schrijven van een persbericht gelden een aantal basisregels, min of meer gelijk aan die van een doorsnee nieuwsbericht. Die regels hebben vooral betrekking op het klassieke kwintet 'Wie, wat, waar, wanneer en hoe'.   Veel organisatie...
      30 maart 2016